Montaż paralaktyczny

< Poprzednie Następne >


Autor: Maciej Zapiór
Opis:
Solarka umieszczona na radarze na montażu paralaktycznym rówlolegle do osi świata. Papier Foma. Około tygodnia naświetlania. Radar ciągle podążał za Słońcem, więc jest duża kropka w jednym miejscu. Kreski prawo/lewo są z rana i wieczora, kiedy radar nastawia się na Słońce rano i przestaje śledzić Słońce wieczorem. Oczywiście znaleźli się mili ludzie, którzy zgnietli puszkę, stąd podwójny obraz.
Tagi: foma walec paralaktyczny
Odsłon: 1630
Data dodania: 2013-05-21 13:29:59
asiasido [2013-06-04, 15:04 ]
ufo !
Maciej Zapiór [2013-05-24, 13:08 ]
Jak pisalem, przez jakis czas mnie tam nie bedzie. Zostawilem tam kilka kamerek. Glownie w "ciekawych" miejscach. Np. dwie pod radarem w taki sposob, ze nikdy nie widac Slonca (a co tam sprobujemy non-solarygrafie), inna pod odsuwanym dachem, zeby miec selekcje obserwacyjna, jeszcze inne z widokiem na radary i teleskopy.
Marek Jasiński [2013-05-23, 20:59 ]
No właśnie to zsolaryzowanie czy wypalenie mogłoby dać ciekawy efekt :) Spróbuj może mniejszą kamerkę, mniej rzucającą się w oczy publice... Nawiasem, ja bym w tych obserwatoriach pewnie z setkę różnych uwiesił ;) (a na półroka zaryzykuj, teraz gdy już masz jeden obrazek, jak zniknie to nic się nie stanie, a może się uda i półrok wyjdzie niesamowity? ;) )
Maciej Zapiór [2013-05-22, 13:45 ]
Praca pozwala mi na takie kombinowanie :)

To miejsce akurat bylo dostepne dla publiki. W tym miejscu by nie przetwalo pol roku. W innych miejscach puszeczki juz pozostawione. Na pol roku, rok lub dluzej, bo nie wiem kiedy tam wroce.

Poza tym polrok nie zmienilby nic w wygladzie sciezek Slonca, tylko mozeby zsolaryzowal albo wypalil punkt w ktorym jest obraz Slonca. Bo radar tak sie ustawia, zeby miec Slonce w tym samym kierunku.
Donatien [2013-05-21, 23:30 ]
Nieźle kombinujesz w tych obserwatoriach...ale kto zgnótł puchę? skoro wiedzą, że tam montujesz:) fajnie wyszło dawaj tam półroka haha
Maciej Zapiór [2013-05-21, 17:16 ]
Te trzy z lewej to odbicia obrazu Slonca po prostu od papieru. Wyszly trzy a nie dwa chyba z powodu zgniecenia. To po prawej to taki ¨celownik¨. Szyna jest skierowana w kierunku na Slonce. W dziurce jest soczewka, ktora formuje obraz Slonca na ekranie (niewidocznym). Nie udalo sie w zaden sposob uwiecznic misy radioteleskopu, bo musialem tak zainstalowac, zeby nie wprowadzalo zaburzen.
Marek Jasiński [2013-05-21, 14:20 ]
Nawiasem, te trzy Słońca z lewej to odbicie w czymś?
Marek Jasiński [2013-05-21, 14:19 ]
Zanim przeczytałem opis, starałem się zgadnąć, gdzie tym razem powiesiłeś ;) (ale nie wpadłem na radar :) ) Słońce wygląda jak by właśnie wschodziło za jakąś odległą i gigantyczną planetą :) Zgniecenie wbrew pozorom się przysłużyło :)