agfa box 14
Autor: Onni Virta
Opis:
agfa box + TURA Brom 22a S + 6 dni
Tagi: agfabox, turabrom, onnivirta
Odsłon: 2027
Data dodania: 2012-03-12 12:43:42
rocker [ |
|
Marku masz rację, nie będę się sprzeczał. To co napisałem to duże uproszczenie. Bo dla Lubitela i jego obiektywu czyli 75mm oraz obiektu oddalonego od niego o 20 metrów, po ustawieniu przesłony na 5,6 granica ostrości zaczyna się od 10,1 metra a kończy na 1 km. A hiperfokalana zaczyna się do 20 metrów. Więc wszystko co będzie powyżej granicy 1 km będzie w zakresie hiperfokalnej, ale po za zakresem ostrości. Więc będzie akceptowalnie ostre /część z moich kolegów onanistów sprzętowych i ostrościowych w tym momencie dostaje piany na ustach i chce mnie upiec na stosie/ | |
Marek Jasiński [ |
|
rocker [2012-03-13, 10:49 ] zaraz, powoli. Hiperfokalna (dla określonej przysłony) to odległość przy której (dla zadanej ogniskowej, to będziemy pomijać jako oczywiste) głębia ostrości rozciąga się od x metrów do nieskończoności (oczywiście horyzont przy ustawieniu na hiperfokalną nigdy nie będzie ostry, a tym bardziej tarcza słoneczna, ponieważ leży na granicy głębi ostrości). Przedmioty w odległości x m też będą nieostre, bo na granicy głębi ostrości. Naprawdę ostre będzie tylko to, co właśnie w odległości hiperfokalnej, a w zakresie od x m do nieskończoności przedmioty będą akceptowalnie nieostre. Więc tak naprawdę masz dwie wartości - hiperfokalna do ustawienia na obiektywie, i minimalna x gdzie jeszcze można uznać jako taką ostrość. Jeśli przedmiot wypada między x a nieskończoność, to ujdzie. Głuptaki fixed-focus mają tak ustawioną przysłonę i hiperokalną, żeby głębia ostrości rozciągała się już mniej więcej do 1m (półtora, dwóch) od obiektywu - dlatego też są relatywnie ciemne. | |
rocker [ |
|
Ja do wyliczania hiperfokalnej i zakresu ostrości korzystam ze specjalnej aplikacji na telefon :D ułatwia życie przy fotografii analogowej albo z obiektywami analogowymi. | |
Donatien [ |
|
Przez was sie muszę zaraz dokształcać przez Google;D No
No Lasery Panie!!! |
|
rocker [ |
|
no tak, ale mając jakąś odległość od przedmiotu i wiesz w którym miejscu zacznie się hiperfokalna to będziesz wiedział czy przedmiot będzie ostry. A ona owszem zależy ogniskowej, i przesłony. I dla 75 mm i przesłony 5,6 hiperfokalna wynosi 20,404 metra. A po jego jeszcze większym otworzeniu wzrośnie do 24,208 metra. | |
Marek Jasiński [ |
|
rocker [2012-03-12, 22:46 ] zaraz, zaraz. Hiperfokalna to hiperfokalna. Nie zależy od odległości od obiektu. Zależy tylko od przysłony, ogniskowej, i założonego krążka rozproszenia... 20 metrów - trochę daleko. | |
enoa [ |
|
...jesuuu ... muszę myśleć,gdy czytam Wasze komentarze :( ... ślady słońca niezwykłe!... :D | |
rocker [ |
|
Ja sobie wyliczyłem na kalkulatorze i postaram się ustawić jutro swojego Lubitela tak aby załapał hiperfokalną. Wyszło mi że przy obiekcie oddalonym o około 70 metrów i przesłonie 5,6 hiperfokalna zaczyna się od 20 metrów. Ciekawe co wyjdzie. | |
Marek Jasiński [ |
|
I tego właśnie nie jestem pewien ;) W puszkach się ładnie separują. Telepucha daje grube ale nie zlewające się ślady. W aparacie na pewno jeszcze dojdzie kwestia ustawienia ostrości - na krajobraz, na nieskończoność, na hiperfokalną (jak to właśnie w boxach jest) | |
Onni Virta [ |
|
http://solarigrafia.pl/imgs/661/podglad.htm l tutaj nie było pochmurnych dni i zlało się w jedność, może gdyby chwycić słońce gdy jest najwyżej wtedy ślady by były lekko oddzielone | |
rocker [ |
|
Jak by nie pochmurne dni, to chyba by nie dało się oddzielić śladów słońca, Wypala niezłej szerokości ślad. Słońce by się zlało w jeden niezłej szerokości ślad na niebie. | |
Marek Jasiński [ |
|
Pytam, bo mam wrażenie, że mimo wszystko kolejne ślady są rozseparowane, a aparat to powinien wyraźniej pokazać. | |
Onni Virta [ |
|
pochmurne dni się wplotły ;) | |
Marek Jasiński [ |
|
Zastanawiam się, czy to były kolejne słoneczne dni, czy przerwy wynikają z dni pochmurnych. | |
Onni Virta [ |
|
http://solarigrafia.pl/imgs/561/podglad.htm l ten sam papier ale robione podczas ostrych mrozów i jak że inne kolory | |